Handelsbetingelser
Betaling og delbetaling
Betaling sker i to rater:
-
50% ved opstart af arbejdet.
-
50% ved afslutning, når arbejdet er udført og godkendt af kunden.
Betaling skal ske via bankoverførsel. Ved for sen betaling pålægges gebyr i henhold til gældende regler. Ved manglende betaling kan sagen overgå til inkasso.
Tilbud og aftalegrundlag
Alt arbejde udføres på baggrund af et skriftligt tilbud, som kunden har accepteret.
-
Tilbuddet specificerer hvilke opgaver, der er inkluderet.
-
Ændringer efter aftalens indgåelse kan medføre tillægsgebyr, som faktureres separat.
Levering og tidsplan
Arbejdet udføres inden for den aftalte tidsramme. Vi tager dog forbehold for uforudsete forsinkelser, fx ændringer fra kunden, sygdom eller tekniske forhold.
-
Kunden informeres altid om væsentlige ændringer i tidsplanen.
Ansvar
Indretningshuset udfører arbejdet med faglig omhu og ansvar.
-
Indretningshusets indretningsforslag skal ses som designideer.
-
Ved ændringer eller nye plantegninger kræves fagfolk til beregninger og overholdelse af gældende bygningsreglement (BR18).
Ejendomsret og materialer
Materialer forbliver Indretningshusets ejendom, indtil fuld betaling er gennemført.
Kunden er selv ansvarlig for anskaffelse af møbler, materialer og håndværkere, medmindre andet fremgår af tilbuddet. Indretningshuset leverer udelukkende forslag og planer.
Ansvarsfraskrivelse
Alle vores plantegninger og indretningsforslag skal betragtes som designidéer; placering af bærende konstruktioner, døre og vinduer skal altid godkendes af relevante fagpersoner, og beregninger i henhold til BR18 samt øvrige tekniske forhold varetages af ingeniør eller anden autoriseret rådgiver.
Indretningshuset kan ikke holdes ansvarlig for skader, som opstår som følge af kundens egne ændringer eller brug af arbejdet uden for det aftalte formål.
Aflysning og minimumsbetaling
Hvis kunden aflyser arbejdet midt i processen faktureres kunden for det allerede udførte arbejde.

